Empowering Equestrians to Train their own horse with 100% Force Free & Horse Friendly methods

Kyra en ik hebben samen ontzettend veel bereikt deze tweede maand.

Het is zo leuk om een trainingsdagboek bij te houden. Daardoor kun je elke ontwikkeling nalezen en heb je (ik wel!) eigenlijk altijd een tevreden gevoel over de voortgang. Ik had vooraf helemaal niet gedacht dat ik de vorderingen die ik in de eerste maand heb bereikt, in één maand zou kunnen bereiken. Nu ik lees wat ze in de tweede maand ook allemaal weer heeft bijgeleerd, verbaas ik mezelf opnieuw.

Dit is wat Kyra in de tweede trainingsmaand er bij heeft geleerd:

– Ze komt nu ook naar mij toe in het land

– Ik kan haar in het land ook halsteren

– Ik kan haar meenemen uit een groot land, weg van andere paarden

– Ze durft rustig door een stroomdraadhek te gaan (zonder er doorheen te stormen)

– Ik kan alle hoeven uitkrabben

– Voorhand/achterhand beiden zijden op stappen en achterwaarts

– Met mijn leadrope andere paarden wegjagen in het land als ik Kyra mee neem, zonder dat Kyra daar van schrikt

–  Ze kan twee cirkels in stap, beide kanten op lopen

– Smell tail (inbuig oefening, waar ze met haar neus het puntje van haar staartharen moet aanraken. Dit is een voorbereidende oefening op de one-rein-stop

-Enkele stappen zijwaarts naar rechts en links

– Nauwe doorgangen: ze kan door een weidehek gaan zonder dat het helemaal open is en de andere paarden kunnen ontsnappen. En zonder te rennen. Na het door het hek gaan, draait ze ook nog keurig om zodat ik het hek kan sluiten

– Met een spuitbus antibijt in manen en staart spuiten (zo’n plantenspuit model).

– Opmeten met de stokmaatstok. Ze is niet bang voor de stok

– Vanaf een krukje borstelen. Als voorbereiding op opstijgen vanaf een opstapje, later

– Laten behandelen door osteopaat. Ze laat zich aanraken en behandelen door een volslagen vreemde

Meer weten? Kijk op mijn website www.HippoLogic.nl

Leave a Reply

Tag Cloud

